söndag 9 oktober 2011

Diss

I vanliga fall skriver jag om en bok om jag har tyckt om den. Tänkte att jag skulle göra tvärtom den här gången. Se det som en varning om du vill, eller läs ändå. Man blir ju liksom intresserad av att läsa en bok som fått så mycket beröm av kritiker och läsare, sålts till massor av länder och så. 

Saxat beröm från pocketutgåvans omslag:

"Det är en av de absolut starkaste romaner jag läst på länge." SvD

"En av 2010s garanterat bästa svenska romaner." Bokhora


"Till sista andetaget" av Anne Swärd


Saxat motsatsen till beröm ur min läsedagbok:

"Den här boken är jag besviken på. Till och med jävligt besviken. Att det tog 9 dagar att läsa ut den beror på att jag inte ville läsa den. För jag tycker att den är dålig.
Hattig tidlinje, tråkig handling, tråkigt skrivet, dåligt slut.
Har hört så mycket bra om den här att det inte är undra på att jag blir besviken när det är så satans kasst!
Vill aldrig läsa något av Anne Swärd igen. 
Jävla skitbok. Årets bottennapp tror jag minsann. Funderade på en tvåa, men nej. Den förtjänar inte det. Blä!"

Betyg 1/5

Och det är min åsikt, som jag får ha. Sådetså!