onsdag 14 september 2011

Skoltrött

Jag älskar hösten, jag gör verkligen det.

Men nu är jag jävligt trött på allt det här regnet och all den här blåsten. Blåst ger mig huvudvärk.

Särskilt trött på regnet blir man då det inte är så vidare värst roligt att tvinga på barn regnkläder innan de ska till skolan. Särskilt om man är 10 är det inte coolt. Oavsett om man ska ha friluftsdag eller inte. Och de har hunnit ha två stycken friluftsdagar sedan skolan började för 3½ vecka sedan. Vet inte om det är duktigt gjort eller en aning överdrivet. När jag gick i skolan hade vi väl 3 friluftsdagar per läsår, och som jag avskydde dem. Jag förstår min son med andra ord...

Om man är 8 och har en regnkappa med Hello Kitty på går det aningen lättare. "Aningen" being the keyword here.

Dessutom vill de inte ha sällskap av mamma längre. Vare sig till eller från skolan. De vande sig av med det den där veckan jag låg däckad i feber och hostade upp lungorna. Så jag vinkar av och väntar.

Ikväll är det föräldramöte för lilla E:s klass, nästa vecka dito för lilla A. Ikväll var det visst min tur. Nästan så jag hoppas på att huvudvärken ska bli värre så jag kan slippa ifrån. (Det är bara två timmar, det är bara två timmar, det är bara två timmar...)