fredag 23 september 2011

Saker folk tror att man inte gör när man är yogalärare:


  • Dricker kaffe/svart te. Jo för det där gröna hösmakande teet är ju så himla gott. Eller inte. Ge mig min dagliga dos Earl Grey, tack.
  • Dricker vin/sprit. Kan inte minnas att jag avgav nykterhetslöfte när jag började med yoga. Faktiskt.
  • Äter godis och annat sockrigt. Nä, för när man håller på yoga är man värst renlevnadsmänniskan? Inte jag i varje fall - jag väljer att fortsätta vara människa, med fel och brister och laster.
  • Svullar chips. Se ovan.

Sen ska man visst kunna slå knut på sig själv som den värst kringlan också. Och alltid vara lugn till sinnes. Ha tålamod som en hel änglakör och så. Vissa tror helt enkelt att man byter personlighet när man börjar med yoga. Kan väl hålla med om att jag utvecklats enormt och har fått mer tålamod och så. Men jag kommer aldrig sluta dricka te eller vin, aldrig sluta äta chips och godis och att jag skulle kunna bli sådär vig att det ser ut som att jag vrider till mig en kringla - glöm det.
Jag är den jag är, tryggheten har blivit en annan, jag har lättare att se de bra sakerna i mitt liv och jag är nöjdare. Därför kan jag inse att jag aldrig kommer bli särskilt vig, och vara nöjd med det. Jag kan dricka ett par glas vin och vara nöjd med det. Jag kan ha en rund liten chipsmage och vara (någorlunda) nöjd med det.

This is me