onsdag 21 september 2011

Rosor? Till mig?

Jag får nästan aldrig blommor av älskade maken, så jag blir lite extra glad nu när jag fått en award i form av en vacker ros! Det är underbara Perny som gett mig denna award med nomineringen:


"...eftersom hon i mångt och mycket är en inspiration för mig i fråga om nagelkonst. Ja i ärlighetens namn var det ju hon som ledde in mig på den banan helt och hållet om jag ska vara ärlig. Utöver det har hon en helt fantastisk litteratursmak och detta blandar hon med alla sina vardagligheter som jobbsökande, uppfostrande av barn med mera, i sin blogg.

Skrapar lite blygsamt med foten och blickar generat ner i marken över det berömmet. Och om ni undrar så leker jag och Perny med varandra så ofta vi kommer åt. När inte vardagen är i vägen. Eller bokmässor...

Ska visst svara på lite frågor också.

1. Varför började du blogga?

Tänk, det undrar jag också mellan varven. När jag var yngre skrev jag dagbok jätteofta, men det upphörde ganska så helt för ungefär 13 år sedan, när jag träffade en underbar man och inte hade samma behov att vräka ut min olyckliga själ över en pappersbit. Dagboksinläggen kommer sällan numera, och jag har faktiskt saknat dem en del, men inte kommit mig för att ta upp det igen. Det här är väl någon sorts kompromiss, men jag är inte på långa vägar så utlämnande här som jag skulle vara i en dagbok. 
Jag funderade nästan ett år innan jag verkligen började blogga och jag försöker att inte skriva om jag egentligen inte har lust. Bloggen ska vara rolig, annars kan det vara.

2. Vilka bloggar följer du?

Inte så många som man kan tro, men på sista tiden har det blivit en hel del skönhetsbloggsknarkande. Spenderar en hel del tid inne på min nagelblogg, Mrs Data målar naglarna, där man kan se min drog i högermarginalen. Här ser ni bloggarna jag tittar in på till vänster. Bara två dubletter...

3. Vilka favoritfärger har du?

Rött. Efter en tonårsperiod med idel svarta kläder (till min ömma moders stora sorg) har det hittat in en hel del färgglada plagg i min garderob. Fortfarande mycket svart, men även rött i massor. Och så gillar jag grönt också. 

4. Vilka favoritfilmer har du?

En sådan fråga borde vara förbjuden att ställa till en före detta filmvetare... 
Vi kan väl säga så här - jag är inte värst förjust i krigsfilm och västern. Eller skräck. Däremot gillar jag science fiction, musikaler, romantiska komedier och filmer med glimten i ögat. Bland favoriterna finns "Tredje mannen", "Sunset boulevard", "Grosse Pionte Blank", "Matrix", "Alien 1&2", "Star Wars 4-6", "Singin' in the rain", "Velvet goldmine" och ungefär allt som Tim Burton gjort. Det är den mycket korta listan det.

5. Vilka länder drömmer du om att besöka?

Jag har alltid velat åka till USA. Någon gång... Och så skulle jag vilja se Ryssland. Och Australien. 
England och Italien har jag redan varit till flera gånger, men jag längtar alltid tillbaka. 
Jag har en dröm om att besöka alla Europas huvudstäder, men med den här bristen på pengaflöde så går det lååååångsamt att uppfylla den drömmen.

Och så skicka vidare då.

Nailtastic måste absolut få en award av mig, för om det var jag som ledde in Perny i nagellacksträsket, så var det Nailtastic som gjorde samma sak för mig. Hennes lacksamling får min att framstå som en liten målarlåda, och sambons kommentar ger det där lilla extra som man bara måste älska!

Katta Kvack är en ny bekantskap för mig. Jag har följt hennes blogg Bjooti ett tag, men halkade in på Katta Kvack häromdagen och har sedan dess skrattat så tårarna rinner och förfasats över såsiga tatueringar. Hon är preggo just nu, så en award kanske kan pigga upp?

Nystartade Vanish Varnish får min sista award. Är man ny ska man uppmuntras - så är det bara. Dessutom gillar jag fotona väldigt mycket. Ljusa och klara, med tydlig färgåtergivning. Handlar om nagellack, för er som inte listat ut det...