fredag 19 augusti 2011

Tårtfrossa

Jag tror minsann att jag inte kommer behöva baka tårta igen förrän i januari när lilla A fyller år! Han har redan beställt en gräddtårta.
Nu är nämligen familjens sista födelsedag avklarad.

Missförstå mig rätt - jag gillar att baka i allmänhet och tårta är lite extra kul (och gott), men den här sommaren har det blivit ganska många.

Det började med stora J:s student, där hon bjöd på tårtbuffé. Bakade 5 stycken till det. Sedan fyllde jag 40 och bakade en jättestor pinocchiotårta. Efter det var det svärmor som fyllde 60 och till henne bakade jag en gräddtårta till födelsedagen och en stor pinocchio (igen) till det stora kalaset några dagar senare. Så fyllde stora J år och jag gjorde en hallonsvisstårta. Kan inte påstå att jag bakade den, för det gör man inte. Den är glassig. Och så lilla E igår och hennes sjutusen krav som jag misslyckades med att uppfylla.

Jag har alltså bakat 10 tårtor på 3 månader.

Som sagt var - tur att jag tycker det roligt.

PS. Det var bara barnen som inte gillade tårtan igår. Vi vuxna åt den med god aptit. Så det så!