torsdag 4 augusti 2011

Barnen i Afrika

Svältkatastrofen är ett faktum. Barn och deras föräldrar dör på grund av en mycket svår torka. Det är hjärtskärande att se alla dessa bilder på lidande barn.

Man kanske tänker att man ingenting kan göra, att jag har så lite själv. Men försök att inte tänka så. Även en liten droppe har sin plats i det stora havet. Kan du bara ge en krona i en Röda Korset-bössa så gör det! Alla kan inte skänka hundratals, tusentals eller miljontals kronor. Men jag tror nog att alla kan skänka en krona.

Om inte annat kan man ju alltid panta den där flaskan som ligger i busken och trycka på knappen som skänker till bistånd.

Som jag har skrivit om förut så är inte jag direkt en knösus nuförtiden. Jag skänkte inte en stor peng, men jag vet att även min lilla peng kommer till hjälp. För många små pengar blir tillslut en stor.

Ge med hjärtat.