måndag 4 juli 2011

När jag får ett jobb...

10 saker jag ska göra när jag ÄNTLIGEN får ett jobb:
  1. Bjuda familjen på pizza. Kan man inte göra om man inte får a-kassa.
  2. Lägga en jättebeställning av lack på minst 2 ställen på nätet. Och jag vet redan vilka.
  3. Spara till en resa med familjen. England allra helst. Dit vi skulle ha åkt i år om jag inte hade fått kicken.
  4. Öppna den där flaskan champagne jag fick på min 40-årsdag.
  5. Bjuda min mamma och pappa på en riktigt fin middag ute på restaurang som tack för att de ger mig "lön" varje månad så vi kan överleva. Det blir så om man inte får a-kassa.
  6. Ställa till med ett partaj bara därför att.
  7. Lära mig hjula bara så att jag ska kunna hjula av glädje.
  8. Gråta antar jag. Av lycka och lättnad. Jag hatar verkligen att vara arbetslös.
  9. Uppgradera mitt "barskåp". Portvin, sherry, Xanté, Baileys, vit rom och Malibu. Till att börja med.
  10. Bjuda mig själv på en spabehandling.

Så kom igen nu - anställ mig!