måndag 27 juni 2011

Änglalik vampyrläsning!

Känns som att sommarens läsning kommer gå i de kalla kårarnas tecken. Jag har redan läst de första delarna i både "Vampire academy" och "Vampire diaries" och har nu dessa ligger och väntar på min uppmärksamhet. "Vampire academy" har jag lånat av Perny. Hon är snäll hon.


De två änglaböckerna följde med mig hem från Stockholm (men nagellack misslyckades jag totalt med att köpa på mig - illa). Läste till och med ett litet anslag på Pocket Shop, där jag köpte "Fallen ängel", om att nu var det änglarnas tur att ta över den ockulta litteraturtronen efter alla vampyrer som regerat de senaste åren. Och visst kan det mycket möjligt vara så, men jag fortsätter att älska mina vampyrer, som jag alltid gjort.

Ibland är det bra att vara tillräckligt gammal för att fatta att man inte behöver följa alla trender.