tisdag 17 maj 2011

Jag bara undrar

Varför smaskar det så när folk pussas i dagsåpor? Alltså sådant jag sitter och glor på nu när jag är arbetslös. Som "Days of our lives". Det låter som om de äter kola eller något. Det smaskar inte om mig och älskade maken så där är vi pussas. Gör vi fel då?

Och för att hålla oss till samma såpa - jag tittade på den när jag var mammaledig med lilla A också. 10 år sedan och lite till. Då fanns Sami med (för tillfället försökte hon sabba för Austin och Carrie). Hon är fortfarande med men har visst inte blivit 10 år äldre.
I samma veva föddes en liten pojke i serien, Elvis Jr. Han är numera en ung man på sisådär 30-35 år. Som är kär i Sami. Hon borde, om det här var på riktigt, vara 20 år äldre än honom (eller mer), men de är alltså jämngamla.
Författarens frihet? Eller bara konstigt?

Jaja - det är ju inte högkvalitativt direkt. Men milt roande.