onsdag 30 mars 2011

Pacifist javisst!

Jag hade tänkt att jag skulle skriva ett inlägg angående det kaos som blivit på Ketchupmammans blogg angående mobbing, på grund av hennes debattartikel i Aftonbladet med utgångspunkt från YouTubeklippet där Casey till slut tröttnar på sin plågoande och ger igen.
Jag hade planerat ett långt jädra inlägg för att försvara min ståndpunkt att mer våld inte löser det våld som mobbing innebär.
Men jag skiter i det. Jag visar bara upp den här bilden, tagen i min yogastudio efter ett pass där vi jobbade med det fjärde chakrat - hjärtchakrat. Det är ett ord där som en hel del av kommentatorerna på Ketchupmamman skulle behöva ta till sig. Behöver jag påpeka vilket?


Lägg gärna märke till att på sanskrit heter hjärtchakrat Anahata vilket kan översättas med "icke slagen".