torsdag 3 mars 2011

Läskramp

På lördag ska vi ha nästa träff i läsecirkeln. Boken vi läser har 587 sidor. Jag ska börja på sida 117.
Känns på något sätt lite tveksamt om jag ska hinna läsa ut den.

Och den är på inga sätt dålig - tvärtom faktiskt. För mig ligger den på en stadig trea, kanske till och med en aning mer.
Jag har bara läskramp. Om man nu kan ha det. Svårt att komma till ro med att läsa. Kan komma på 1000 andra saker att göra, som inte är att läsa.

Så nu ska jag göra som jag gjorde när jag pluggade litteraturvetenskap, vilket är så länge sedan att det nästan inte hänt.
Jag ska sätta mig och sträckläsa. Målet är att jag ska ha läst till sida 250 idag, sida 496 imorgon och de sista sidorna innan träffen på lördag. Och nu när jag skrivit det här så har jag lite press på mig.

Wish me luck.


Tillägg 3/3: Har hunnit läsa mitt "beting". Hinner nog till och med läsa lite till.
Tillägg 4/3: Bara 77 sidor kvar nu. Det finns hopp om att jag hinner klart!
Tillägg 5/3: Jag hann! Och jag kommer inte vara snäll... Fortsättning följer.