söndag 6 mars 2011

Andra chansen

Sorry svenska folket - återigen har ni bäddat för att "vi" ska göra fiasko i ESC. Vad är det för skit som ska göra upp i Globen på lördag egentligen?
Nu har jag, som tidigare sagt, i och för sig inte hört alla tidigare bidrag, men vad 17 var det ni skickade vidare igår?
En sång om kvinnomisshandel framförd av någon vars röst sprack flera gånger och om hon inte hade haft micken hade hon inte hörts alls. Man ska sjunga - inte viska.
Och den låten slog ut de två bästa på hela tävlingen igår. Ska jag skratta eller gråta? Förvånad är jag inte längre i varje fall.
Och sedan har vi Sergeant Pepper i kaftan. På rullband. Med psykadeliska blommor i bakgrunden. Och två tjejer med bikupehår som dansar twist. Just det - "Oh my God".

Vad säger man? Skyll inte på mig - jag röstade på "Love generation".