torsdag 10 februari 2011

Vacker med spackel dag 4

Usch! Idag satt det långt inne att sminka sig. Hade ingen lust alls med det, om jag ska vara ärlig. Men jag har ju lovat, så det var bara att bita i det sura äpplet. Dagens fejs.


Foundation: Maybelline New Pure.Liquid Mineral, 010 Ivory
Concealer: Concealer by H&M
Puder: Compact powder by H&M, 11 Ivory mist
Rouge: Blusher by H&M, 12 Dazzling peach
Ögonbryn: Clinique Brow sculpting duo, 02 Auburn to brown
Mascara: Face Stockholm Volumizing mascara, Black
Ögonskugga: Maybelline Eyestudio mono, 606 Golden sand
Ögonpenna: Viva la Diva eyeliner,GP1-1 Soot
Läppstift: Lancôme Le rouge absolu, 130 Rouge desir

Det här är mitt absoluta favoritläppstift! Älskar färgen och älskar konsistensen. Jag tillhör dem som gärna bär rött läppstift till både vardag och fest. Det här är även den vanligast förekommande make upen på mig. Neutral skugga, en linje kajal eller eyeliner och så röda läppar på det. Snabbt, enkelt och snyggt.

Och sen gick jag ut i snöfallet. Inte lika snyggt längre. Smällar man får ta.