tisdag 1 februari 2011

Min samling - än så länge

På Facebook roar jag mig (och mina vänner?) med att lägga upp bilder på mina manikyrer. Det har blivit en del bilder med tiden, om man säger så. Idag var det en av dessa FB-vänner som bad mig lägga upp en bild på alla mina lack. "En bild jag kan ramla omkull av" var mitt uppdrag. Så jag öppnade min röda Helmer och plockade upp dem. Alla 160 - passade på att räkna dem när de ändå var uppe på vädring.


Mitt första försök blev bilden jag valde att lägga in på Facebook. Det är inte alla lack på den här bilden dock. I min enfald trodde jag att de skulle få plats på toppen av Helmer. Jag hade fel. Fast det blev bilden med mest "ramla omkull-känsla" tycker jag. Riktigt snygg faktiskt.


För att få plats med alla lacken på en bild ställde jag upp dem på soffbordet istället. Inte alls lika snygg bild, men man ser att det är många i varje fall.


Och slutligen en bild av lacken snett framifrån. I förgrunden syns bland annat ett Depend från vårkollektionen. Och ett gult OPI som jag inte har hunnit testa än.

Jag har mina lack sorterade efter färg och sedan sorterade efter märke i lådorna. Understa lådan har jag mina otestade lack i, samt nagelvård av allehanda slag. Just nu är det bara 7 lack kvar som är otestade, men jag väntar på leverans från Nailmail. Då blir det 4 Essie och 3 BB Couture i samlingen också. För att inte tala om att jag sitter och funderar på vilka Zoya och China glaze jag ska köpa härnäst. Fast de köper jag på Tradera tror jag.