tisdag 11 januari 2011

Nubar 2010

Känner att Nubars jubileumslack 2010 förtjänar ett eget inlägg. Det är kalasfint och piffar upp vilken manikyr som helst som man kanske tycker är lite småtrist. Som jag tycker att Chiffon från Nox Twilight är...


Frågade stora J vad hon tyckte om Chiffon och kommentaren var att det såg ut som hud. Låter lagom sexigt, och vittnar om hur blek jag är. Tror det skulle komma mer till sin rätt på en lite solbrunare hand (vilket mina sällan blir, gillar skugga bäst).

Så jag penslade på ett lager av Nubar 2010, bara för att se om det blev roligare. Och det blev det! Min första tanke var att det såg ut som en bröllopsmanikyr. Diskret men ändå det lilla extra.

Nubar 2010 är ett klart lack med olika stora och holografiska glitterflagor. Det är sagolikt vackert. Kanske inte så roligt på egen hand, men ovanpå ett krämlack kommer det till sin rätt.