torsdag 20 januari 2011

Between jobs

Det är slitigt att vara arbetslös! Så här ser mina dagar ut numera:

  • 7:00 - går upp, jagar upp barn, gör frukost. Börjar tjata om påklädning, tandborstning och packning av väskor.
  • 8:00 - går med lilla A och lilla E till skolan. Passar på att njuta av frisk luft i lungorna.
  • 8:30 - kommer hem igen. Dushar, plockar undan disk och fixar lite.
  • 9:00 - läser.
  • 9:25 - slår på tvn och datorn samtidigt. Surfar runt samtidigt som jag tittar på "Rachel Ray" och "Days of our lives". Jag vet, störtlöjligt.
  • 11:30 - hämtar lilla E på skolan om hon har kort dag. Annars läser jag lite till. Eller surfar.
  • 12:00 - äter lunch. Oftast i varje fall. (Idag ska jag visst ut på promenad i stället. Får äta tidigare.)
  • 13:30 - hämtar lilla E på skolan om hon har en lång dag. Brukar möta lilla A som är på hemväg.
  • 14:00 - vi är hemma. Grannens barn kommer ofta över. Krigen om tv-spelen tar över. Om jag inte kan få dem att leka istället.
  • 16:30 - älskade maken kommer hem från jobbet och vi börjar laga middag.
  • 17:15 - äter. Oftast är det äckligt och det är bråk. Kul med 7-årstrots. Eller inte.
  • 17:30 - dukar av. I och ur diskmaskin. Hej och hå. Leder jag pass på kvällen går jag antingen ner i studion och städar i ordning eller packar väskan för att ta mig in till stan.
  • 18:30 - leder yogapass. Eller glor på tv med barnen.
  • 20:00 - passen är slut. Tar en kopp te eller tar mig hem.
  • 20:30 - läggdags. Och allt vad det innebär.
  • 21:00 - tittar oftast på tv med maken. Eller en bra dvd. Hooked on "Doctor Who" at the moment. (Skulle banne mig gifta mig med David Tennant om jag inte redan var gift med älskade maken.)
  • 22:30 - läggdags för oss. Oljar in mina naglar och läser en stund. Godnatt!

Och däremellan hinner jag städa, tvätta, handla, yoga, meditera, umgås och söka jobb. Tur att man kan ringa till AF numera, annars skulle man ju aldrig hinna med något kul. Som att blogga.

Sicken tur att det finns helger att ta det lugnt på.