fredag 31 december 2010

Nyårsmanikyrer 2010

Så går ett år till historien och ett nytt år tar sin början. Ett år då jag planerar att prova massor av nya nagellack! Har en hel del står och väntar i lådan för oprovade lack, och fler blir det hela tiden, så jag lär ha att göra under hela 2011. Och här är årets sista nagellacksbilder!


Älskade maken fick välja mitt nyårslack och valet föll på Poseidon från Nox Twilight. Enligt återförsäljaren är färgen neonblå. Men nej - det är den då rakt inte. Inte minsta lilla neon. Om man bortser från att den torkar till matt som neonlack brukar. Eftersom jag inte gillar matta lack så toppar jag med ett blankt överlack.
Satt länge och beundrade detta lack i all sin krämighet. Skulle vilja kalla den för en lite dammig turkos. Mycket tjusigt. Sedan bestämde jag mig för att testa med topplacket 2010 från Nubar. Det beställde jag från Nailmail, men tyvärr var det restat. Så först igår damp det ner i brevlådan. Och ett lack som heter 2010 måste väl ändå testas under 2010? Sagt och gjort - penslade på det på utvalda naglar, och nu har jag svårt att ta blicken ifrån det! Så läckert att jag smäller av. Bra valt av älskade maken och bra valt av mig.


Äpplet faller inte långt från trädet, heter det ju. Lilla E vill visa upp sitt nyårslack också. Hon lackade på det redan igår inför årets julfest på Odd Fellow. Hon valde det mycket glittriga Kitty queen från H&M. Det finns en Kitty princess också, men det provar vi en annan dag.

Gott nytt år alla glada!

Jag önskar er ett år fyllt av glädje, värme, lycka och kärlek. Och kom ihåg att det bästa du kan ge dina medmänniskor är tid, vänskap och kärlek. Och ett och annat nagellack! ;-)