fredag 8 oktober 2010

Kanske inte superläskigt

China glaze har släppt en Halloweenkollektion med tre lack, Awakening. Klart jag var "tvungen" att skaffa mig dem! Så här ser de ut.


Ick-a-bod-y är ett rejält glitterlack. Svartgrönbrun bas med lassvis av orange glitter. Det låter kanske inte så vackert, men det är verkligen toksnyggt. Beundrade mina naglar hela tiden med det på. Tyvärr är det så med glitterlack att jag gillar dem mer än vad de gillar mig, så de flagar av rätt snart. Trist.



Tristast av allt var hållbarheten på detta lack. Mummy may I? lackade jag på i onsdags kväll till Grey's anatomy och det hade börjat flaga redan när jag kom till jobbet morgonen därpå. Eftersom jag inte hade fotograferat det innan flagningen startade så försöker jag dölja det värsta på den här bilden. Det går väl sådär... Nåväl, jag tycker det är snyggt i varje fall. Mörklila bas, nästan svart, med finkorning rosa glitter. Snygg kombo.

Och här är den självklara favoriten av dessa tre lack: Zombie zest. Rentav galet läckert! Mossgrön med glitter i guld och gröntoner. U-N-D-E-R-B-A-R!