fredag 9 juli 2010

Rymmekatt och stannekatt


Schumi tycker att det är jättefånigt att hon ska hållas i sele och lina. Hon drar som ett skott så fort hon ser en chans. Trasslar gärna in sig lite extra så man måste lossa kopplet och >VIPS< slingrar hon sig loss och rymmer. Man kan riktigt se på hennes blick hur larvigt hon tycker det är att hon är kopplad. Men jag vill inte att hon ska bli motorvägsmos. Och eftersom jag inte gillar att grannarnas katter skiter i min trädgård, så försöker jag se till att mina inte skiter i deras utan håller sig hemma. Som en ansvarsfull kattägare borde göra.


Kolla in den här tillgivna blicken då! Hur kan man inte tycka att han är supersöt? Mattes gos! Cullen stannar gärna kvar på altanen. Honom kan man till och med låta gå fram till platsen vi har fäst linorna själv, innan man kopplar honom. Han har rymt en endaste gång. Enligt älskade maken kom han hemspringande med grannens tjocka svarta katt i hasorna, och sedan dess har han inte försökt minsta lilla. Fick tydligen inte mersmak på det fria livet. Tackar jag för.

Båda de underbara bilderna är tagna av lilla E. Älskade maken och jag köpte ny kamera inför Danmarks-resan, och barnen fick ta över den gamla. Än så länge har det mest blivit bilder på katter och gosedjur. Ungefär samma sak om ni frågar mig...