tisdag 6 juli 2010

Att leva med en bomb

Lilla E går igenom en 6-årstrotsperiod. Hon var ju tvungen att hinna med den nu eftersom hon fyller 7 i augusti.

Hennes humör just nu kan illustreras av denna lilla händelse i söndags.

Lilla E: Vad blir det för mat?
Mamman: Vi ska grilla.
Lilla E: Åh! Kan vi inte ha sådan där sås då? sån där gul med gröna prickar?
Mamman ställer sig då och gör bearnaisessås, eftersom det var den som avsågs. Lilla E glad som en lärka. Säger att jag är den bästa mamman ever och sånt där.

5 minuter senare.
Lilla E: Kan vi inte äta ute?
Mamman: Nä, det är för varmt på altanen och vi har redan dukat inne.
Lilla E: Inget av mina förslag duger någonsin! Du hatar mig! Jävla bajskorvsmamma! Jag hatar dig! Du är dum! Jag hatar dig!!! Jag ska rymma!!

Ut som ett skållat troll genom ytterdörren.

Jepp, det är kul med barn....