måndag 14 juni 2010

Underbara Dalsland!

Den gångna helgen har jag befunnit mig i Ed i Dalsland på en efterlängtad återträff med en del av de underbara människorna jag gått min utbildning till livsyogalärare med. Mest av allt har vi bara umgåtts. Pratat, yogat, promenerat - haft det trevligt helt enkelt. Och så har vi bestämt att i Ed - där ska träffas årligen från och med nu. För jösses vad underbart det är här!


Utsikt över Stora Lee. Det finns en Lilla Lee också. Nivåskillnad 33 meter. Mellan sjöarna? Kanske 500 meter. Och där är Ed uppbyggt!

Trots att regnet stod som spön i backen nästan hela helgen, så var det inte bara jag som blev tokförälskad. Att Dalsland är vackert visste jag redan, mamma kommer härifrån och hon är inte sen att påpeka sitt landskaps skönhet. Men denna hisnande kärlek jag drabbades av, den var jag inte riktigt beredd på.

Tyvärr svarade älskade maken nej när jag föreslog att vi skulle flytta dit. Men hälsa på kommer jag göra. Ofta. För underbara L som bor i Ed (lyllosen!) sade att jag var välkommen dit när somhelst. Hon kanske kommer få anledning att ångra den inbjudan...