söndag 4 april 2010

Vine can do that

Efter att ha klarat mig utan alkohol i 40 dagar (under fastan med andra ord) så tog jag igår ett par glas rödvin under påskmiddagen hos mina svärföräldrar. Ett väldigt gott vin, rättvisemärkt och allt. Men...

Jag blev trött som jag vet inte vad! Ramlade i säng samtidigt som barnen. Och sov riktigt illa. Så där illa som man brukar kunna sova om man är riktigt pruttfull, vilket jag inte var. Bara ovan. Saken blev inte direkt bättre av att en viss liten rödpälsad herre fick för sig att han skulle jaga sin abnormt långa svans på mina fötter. Mitt i natten. Nu igen.

Älskade maken sov också dåligt. Han drömde hemska mardrömmar. Om att skära huvudet av ett av sina barn. Herrejössesvadläbbigt.

Men ändå, söndag till trots, när klockan ringde 0600 (What does the "o" stand for? O my God it's early!) så gick vi upp och gjorde yoga tillsammans. Hur mysigt som helst, och jag fick öva lite på att vara lärare.

Kan meddela att arbetet med studion går framåt med ganska bra takt. Väggarna är uppbyggda, golvbrunnen fylld, och hela studion grundmålad. I morgon ska vi köpa färg, och förhoppningsvis kan älskade maken måla klart när jag är i Stockholm nästa helg. Efter det är det golv, lister och detaljer kvar. Och att inreda! Det roligaste av allt. Jag tror det kommer bli jättefint. Och jättesnyggt.