måndag 19 april 2010

Ursäkta röran. Vi bygger om.

Det håller på att bli riktigt tjusigt nere i yogastudion. Älskade maken visar hur mycket han älskar mig genom att bygga, slipa och måla i min studio när jag är i Stockholm eller på jobbet. Jag har mest pekat känns det som. Och grundmålat. Nyfiken på hur det såg ut förut? Kolla här.


Från början hade jag tänkt mig att ha en röd fondvägg, men så var det någon som påpekade att orange är en bra yogafärg. "Tänk på buddistmunkarna". Så det gjorde jag. Hittade en tjusig lite bränd orange färg som älskade maken fått slabba upp. Lägg även märke till att väggen är slät. Det ser inte ut som om någon har sprängt ett hål i den längre! Tänk vad man kan göra med lite gipsskivor och tålamod.



Nöjde mig inte med bara en fondvägg heller. Båda kortsidorna fick en färgdos.
Elementet fick sin guldfärg i helgen. Det var visst inte helt lätt att få det snyggt, för älskade maken svor en hel del.



Som synes är värmeledningarna numera inbyggda. Det ska på ett hyllplan så jag har någonstans att göra av musik och andra nödvändigheter. Det har blivit svarta tavlan av den också. Vi tänkte sätta ram runt om för att förstärka det intrycket.
Det här är även den bild som bäst visar hur den orangea färgen ser ut i verkligheten. (Färgerna heter för övrigt Monika (orange) och Eva (bruten vit) och kommer från Beckers.)

Så, vad har jag kvar?
  • Yogamadrasser
  • Musikanläggning
  • Filtar
  • Kuddar
  • Dekorationer
  • Lister
  • Golv

...och så allt annat också. Men det tar sig!