onsdag 21 oktober 2009

STOR spoileralert!!! Varning!!!

Utdrag ur Mrs Datas läsedagbok. Planerar du att läsa den här boken så läs inte - upprepar - INTE det här inlägget. Innehåller stora spoliers. Fast jag kan väl avslöja att jag tyckte mycket om den i varje fall.

The host
Stephenie Meyer
2009-10-21
Betyg 5 av 5

Någongång bestämde jag att om jag grät av en bok så förtjänade den 5 i betyg. Och det gjorde jag. Fulgrät. Med Cullens rumpa i ansiktet. Sen förtjänar den sitt betyg av andra anledningar också.
Stundtals riktigt jävla otäckt att föreställa sig att hela planeten tagits över av bodysnatchers. HUGA! Så har det gjorts en och annan skräckfilm på det temat också.
Måste säga att jag blev förvånad över att de hittade Jared så tidigt i romanen. Jag trodde den skulle bygga på just detta sökande. Fast livet i grottan var inte direkt ointressant.
Fick dock lite Jesus-på-korset-vibbar av Wandas beslut. Fast i hennes fall skulle hon dö för själarnas synder. Och så återuppstår hon. Som i Bibeln.

Hon är inte så pjoskig - Stephenie Meyer. Hon har en talang för att fånga in lilla mig. :)