fredag 16 oktober 2009

När vi nu talar så mycket om vampyrer. Eller, nu när Mrs Data talar så mycket om vampyrer.

Ännu ett utdrag ur min läsedagbok. Vill du inte veta så ska du inte läsa.

Dead until dark
Charlaine Harris
2009-10-10
Betyg 4 av 5

Jag vet vem mördaren är! :) Grejen är den att jag precis läst ut boken som första säsongen av tv-serien "True blood" bygger på. Och jag gillar't! Både tv-serien och denna lilla bok. Som sagt "based on the Sookie Stackhouse novels by Charlaine Harris". För ingen dricker v-juice som knark i denna bok. Sookie dricker lite vampyrblod för att få läkning dock. Och Tara som är Sookies bästis på tv har inte ens nämnts. Same same but different.
Men som sagt - jag vill ha meeeeeer. Som tur är finns det 8 böcker till om Sookie Stackhouse. Som jag antar att jag kommer läsa. Om jag känner mig själv rätt. Och det gör jag.

(Jepp - bok 2, "Living dead in Dallas", är på ingång....)