lördag 3 oktober 2009

Kissemissar

Cullen "bloggar".

Jag önskar jag kunde skriva att Schumi och Cullen har blivit de såtaste vänner som ligger och putsar varandra och kurrar i kapp på min mage. Så där som jag hoppades när jag tiggde mig till en katt till (en röd med rosa nos!), men.... Vi är inte riktigt där än. Så har det bara gått fem dagar också. De ryker ihop ibland och fräsningarna haglar, men morrandet har upphört. Mer nyfiket nu, nosar och smakar lite på varandra. Och han är inte rädd för att ge igen, lille Cullen - Schumi har åkt på en och annan däng från kattungen. De kan dela matskål utan att ha ihjäl varandra i varje fall.

Och så högt han spinner! Att det kan komma så mycket ljud ur en sån liten katt. Enligt älskade maken spinner han som en sexa. (Jag frågade - själv kan jag ingenting om motorer.)

Hela inlägget skrivet med en hand eftersom Cullen ligger över den andra och spinner så att jag får ont i öronen.