måndag 7 september 2009

Tom

Jag har läst klart den nu, hela Twilightsagan. Jag känner mig helt tom. Vad ska jag läsa nu? Vill jag ens läsa något nu? Vill jag lägga någon bok mellan mig och den här underbara serien? Antagligen... Är man bokmal så är man. Och jag kan ju alltid läsa om dem (vilket jag absolut kommer göra). Men ändå... Jag känner mig tom. Liksom lite ledsen, sorgsen. För det finns inga fler böcker om Bella och Edward. Det är avslutat nu. The end. Och jag älskade dem - jag vill ha mer. Mycket mer.

Twilight - Stephenie Meyer

New moon - Stephenie Meyer


Eclipse - Stephenie Meyer
Breaking dawn - Stephenie Meyer

Bella flyttar från Phoenix till Forks, en liten stad i delstaten Washington. Från solen och ökenlandskapet till regnet och de stora skogarna. Redan den första dagen i sin nya skola lägger hon märke till Edward, och han lägger märke till henne. Han är nämligen snudd på elak mot henne. Hon planerar att konfrontera honom med det, men då dyker han inte upp i skolan på flera dagar. När han kommer tillbaka igen har han ny ögonfärg och är plötsligt vänlig mot henne. Det är något som inte stämmer med Edward. Hur kommer det sig att han alltid dyker upp när hon svävar i fara? Varför besöker han inte indianreservatet? Varför är han inte i skolan när solen skiner? Varför är han så kall?
Bella förstår snart att Edward är odödlig, en vampyr. Han törstar efter hennes blod. Hon är hopplöst förälskad i honom - och han i henne. En omöjlig kärlekshistoria tar sin början.