tisdag 22 september 2009

Inkys hår är randigt

Hmm.... Det där med att sätta en urtvättningsbar mörklila färg i blonderat hår i olika stadier var kanske inte världens bästa idé. Det var superfint och coolt första veckan. Sedan började färgen ge vika mer och mer. Om jag fick skulle jag färga håret svart på ungen. Det ser liksom inte riktigt klokt ut just nu. Men hon har en fin klippning i varje fall. Hon brukar inte ha luggen framkammad så där - jag lovar. Bara lite emo-lugg ibland. Eller synthlugg som det hette när jag växte upp.

Stora J framifrån. Lägg märke till den tjusiga mörkare randen lila mitt på. Vid hårbotten har hon sin naturliga färg. Det är randigt på riktigt.


Nacken i olika nyanser av brunt, blont och hela skalan från rosa till lila. I olika fläckar.

PS. Behöver jag vara orolig när hon frågar mig ifall jag skulle bli arg om hon klippte håret själv?