tisdag 29 september 2009

Bakläxa

Ja, det gick väl kanske inte direkt jättebra i helgen. Jag fick en liten blackout när jag ledde mitt pass och tappade bort mig totalt. Hade jag inte gjort om jag varit bättre förberedd. Jag kommer inte med några ursäkter, för det finns det ingen. Bara en förklaring. Jag var inte förberedd. Så jag har fått bakläxa och ska leda ett pass till.

Jag har varit inne i en period där jag inte har tyckt att det är kul alls med yoga. Det har känts som ett tvång, och då är jag jätteduktig på att inte göra det som jag vet att jag egentligen borde göra. För det är så att om man inte vill göra yoga, när man är på min nivå, så är det antagligen det man behöver göra. Men jag lekte struts i stället och låtsades om som ingenting. Sen har jag faktiskt haft svårt att passa in yogan i mitt dagliga liv, med mina arbetstider och pyssel med familjen. Måste lösa det.

I dag har jag dock lyckats göra del 1 av 15 i min hemläxa (inte bakläxan) och gjort ett pass för hjärtat. Jag ska göra 10 pass för hjärtat och 5 pass för immunförsvaret till nästa tillfälle i oktober. Blir en chock för kroppen, nu när jag har slöat till. Fast jag fixade mina 11 minuter Jot Kriya i varje fall. Alltid något.


Jot Kriya