lördag 11 juli 2009

Raindrops keep falling on my head...

I dag kom jag på ytterligare en bra anledning till att sminka sig på jobbet om man har cyklat dit. Förutom att man kan bli svettig så kan man bli regnad på också. I dag hann jag 10 minuter hemifrån innan himlen öppnade sig. Jag hade för all del en liten regnkappa jag köpt för 20 kronor med mig. Att den varit så billig förstod jag snabbt. Den bestod av gladpack - ungefär, och var lika stor som en enliters plastpåse. En knapp kunde jag knäppa och så klart var huvan totalt värdelös. Så när jag kom fram till jobbet så var jag blöt överallt utom på ryggen. Jag var så blöt att jag var tvungen att ringa hem till älskade maken och be honom komma ut till jobbet med torra kläder åt mig. Jag hade reservkläder i ryggsäcken men de hade också blivit blöta eftersom det inte regnade utan regnade. Allt var blött. In på bara skinnet. Skor och strumpor, jeans, tröja, jacka och väska.