måndag 20 juli 2009

Fyra nyanser av blond

Jag har försökt mig på att fixa till stora J:s blondering. Hon hade en utväxt på cirka 8 centimeter som hon tyckte jag skulle leka frisör med. I vanliga fall är min stora tjej mörkhårig. Riktigt riktigt mörk, tänk medelhavsländerna. Dessutom har hon tjockt hår. Och friskt. Inte helt lätt med andra ord.

I våras kom jag hem från jobbet och mötes av en blondin. Bara det var en chock. Att hon sedan lät allt växa ut igen så hon såg ut som en skunk (men en söt skunk) gjorde ju inte saken bättre. Men nu var det alltså dags att rätta till detta, eftersom hon ska på konvent nästa vecka, och cosplaya någon blond typ och hon vill inte ha peruk på sig.

Så nu har hon orange botten, blonda toppar och stänk av mörkt lite här och där. Tur att det är 10 dagar till NärCon så att jag hinner rätta till misstagen.

Hon pratade om att färga håret blått sedan. Plupp?