söndag 12 juli 2009

Boktipset del 2

Jag äääääääääälskar Marian Keyes, jag gör verkligen det. Varje gång jag läst ut en av hennes böcker är det med vemod jag slår ihop pärmarna. Hur ska det nu gå för polarna inne i boken? För det är vad de blir - polare, inte bara romankaraktärer. I "Är det någon där?" fick jag träffa gamla polare igen, och lära känna ett gäng nya.

"Är det någon där?" Marian Keyes

Fru Keyes har en familj hon återvänder till då och då, och det här är berättelsen om den fjärde systern Walsh, Anna. (Bara Helen kvar, och det kommer nog en roman om henne vad det lider.) Jag hade väldigt svårt att lägga ifrån mig den här boken, så det var en himla tur att jag fick skjuts till jobbet i morse så jag kunde få läsa ut den.

Jag rekommenderar med varmt hjärta denna bok, eller vilken som helst av Marian Keyes. Har man inte läst henne förut rekommenderar jag att man läser böckerna om systrarna i utgivningsordning, annars är det spoileralert! ("Vattenmelonen", "En oväntad semester", "Änglar" och "Är det någon där?")