måndag 29 juni 2009

Tillbaka!

Efter 4 dagars hårt yogaslit är så hemma hos familjen igen. Har saknat mina älsklingar i varierande storlek så det är skönt att vara hemma igen. Fast egentligen hade jag nog velat vara kvar på Fjällbo kursgård ett tag till. Familjen hade kunnat komma till mig. Avkopplande så det förslår. Ingen TV, ingen dator, närmaste butik en kvarts bilfärd bort. Fast nyheten om Michael Jacksons död gick fram i varje fall. Tragiskt, men kanske inte direkt oväntat.

Vi gick ut hårt direkt med ett magpass som lämnade mig med träningsvärk resten av vistelsen. 2 yogapass om dagen utom på söndagen då vi nöjde oss med ett som vi startade med klockan 6 på morgonen. Efter det sista yogapasset gjorde vi en sadana, sjöng mantras i 62 minuter. Fantastisk upplevelse!

Vi hade även besök av en sjukgymnast som föreläste om anatomi och alternativa yogaställningar vid diverse besvär. Äntligen fick jag svart på vitt på att jag är överrörlig och att det finns vissa ställningar som jag bör ta det lugnt med så jag inte skadar mig. Jag behöver bygga upp stabilitet i ryggen innan jag kan göra bron och bågen fullt ut. Känns bra att ha fått alternativ och anpassade ställningar till lilla mig. Mycket lärorikt och intressant. Nu vill jag ha en anatomibok.

Kan ni tänka er - jag, Sveriges största badkruka, har badat ute! Frivilligt. 3 gånger. Kallt men underbart.

Att ta med i packningen nästa gång: myggstift, solskyddsfaktor (vad tänkte jag på???), te och en kamera. Alltså har jag inga bilder att bjuda på från min härliga yogasemester. What a pity...